Wij zijn een SCOL school
Home Nieuws Uitwisseling (naar Spanje)

Uitwisseling (naar Spanje)

5 april 2023 | Nieuws

Van 20 tot en met 24 maart zijn drie leerlingen uit groep 8 samen met meester Ruben en meester Pieter naar Spanje, Alicante geweest. Hier hebben we samen met een groep leerlingen en leerkrachten uit Finland, Italië en Portugal een basisschool bezocht. Onderwerpen van de uitwisseling waren robotica en kunstmatige intelligentie. Daarnaast hadden we een druk programma met onder andere workshops en een bezoek aan diverse musea. We hebben veel geleerd en gelachen! Een volgend bezoek staat gepland in mei. Dan gaan andere leerkrachten met andere leerlingen naar een school in Italië.

Twee leuke toepassingen die we meenemen uit Spanje zijn:

Quickdraw: Op deze site krijgt je een opdracht om bijvoorbeeld een auto te tekenen op de computer (werkt erg goed met een tablet of smartboard). De kunstmatige intelligentie van de computer moet de getekende afbeelding binnen 30 seconden herkennen! Een echte aanrader!

Teachablemachine: Je kunt een computer trainen je hele familie of al je knuffels te herkennen. Maar deze site kan meer. Lukt het je om de computer te leren de stemmen van de kinderen van je groep te herkennen?

• Functioneel